>
σχολικό υλικό για μαθητές Ι σχολικό υλικό για μαθητές ΙΙ προχωρημένο υλικό για ρομαντικούς επιπλέον υλικό για καθηγητές non greek material εξαντλημένα αρχεία σκαναρισμένα προσωπικό υλίκο
Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου ελληνικές συλλογές ασκήσεων πρόσφατα άρθρα
+ εργασίες
σχολικά βιβλία 1940-2016 Απολλώνιο πρόβλημα
Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου διπλωματικές εργασίες τετράδια γνωστών Γεωμετρών ανακατασκευές βιβλίων (ανενεργή)
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου αντιστροφή + γεωμ. μετασχηματισμοί πρόσφατα βιβλία παλιά βοηθήματα Γεωμετρίας Στήλη της Γεωμετρίας (ανενεργή)
Γεωμετρία Α΄ Λυκείου κωνικές τομές γεωμετρικά σύγχρονες βιβλιοπροτάσεις παλιά βοηθήματα Τριγωνομετρίας
Γεωμετρία Β΄ Λυκείου μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες ιδανική βιβλιοθήκη Γεωμετρίας παλιά βοηθήματα Αναλ. Γεωμετρίας
(αρχική σελίδα) Παραστατική + Προβολική Κιβωτός Εργασιών Γεωμετρίας

Η πρώτη στήλη (με το άσπρο φόντο) βρίσκεται στην σελίδα ''για την αγάπη των μαθηματικών''. Εκεί βρίσκεται και το βιβλίο επισκεπτών. Email επικοινωνίας: parmenides51 παπάκι gmail.com .

Κυριακή, 2 Αυγούστου 2015

Γεωργάκης Μάριος: 3 τετράδια Γεωμετρίας (1966-69)

Φροντιστήριο Τσούνη, σχολικά έτη 1966-1967, 1967-1968, 1968-1969
  • 3 τετράδια Γεωμετρίας από τον μαθητή τότε Γιώργο Μένεγα, με διδάσκοντα τον Μάριο Γεωργάκη (Γεωμετρικοί Τόποι + Γεωμετρικές Κατασκευές + Στερεομετρία)

Ο Γιώργος Μένεγας, μαθητής τότε στο 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, επιλέγει στην Α΄Λυκείου του σχολικού έτους 1966-7 να πάει στο Φροντιστήρο Τσούνη επειδή ο 1ος εισακτέος Μηχανολόγος Μηχανικός του ΕΜΠ από το σχολείο του, απόφοιτος του 1966, πήγαινε στο Φροντιστήριο αυτό. Την εποχή εκείνη ήταν πιο μικρό από τα άλλα φροντιστήρια αν και δυο φορές πιο ακριβό. Εκεί  έδιωχναν μαθητές, δεν τους δεχόταν όλους, τους διάλεγαν όπως θα λέγαμε σήμερα. Μεγάλα φροντιστήρια τότε ήταν του Μαντά, του Κανέλλου, του Σαββαϊδη, του Μανωλκίδη και του Πάλλα, με το τελευταίο εξειδικευμένο στις Στρατιωτικές Σχολές.
Στην Α΄Λυκείου ξεκίνησαν με 15 τμήματα (15 ατόμων περίπου) και σε τρεις μήνες έγραψαν διαγωνίσματα. Οι 15 πρώτοι από κάθε τμήμα στα διαγώνισματα αυτά, έφτιαξαν ένα νέο τμήμα, των επιλέκτων (όπως αποκαλώ παρακάτω). Στο τμήμα αυτό των επιλέκτων, Γεωμετρία έκανε ο Μάριος Γεωργάκης. Ο συγκεκριμένος δίδασκε τότε μόνο Γεωμετρία και όχι σε όλα τα τμήματα, μόνο στα καλά. Τότε τα υπόλοιπα Μαθηματικά στο Φροντιστήριο αυτό, τα δίδασκαν ο Μαθηματικός Τσούνης (ήταν δυο αδέρφια οι ιδιοκτήτες, ο άλλος Τσούνης ήταν Φυσικός) και ο γνωστός Αναστάσιος Σκιαδάς. Ο Μάριος Γεωργάκης στο μάθημα της Γεωμετρίας δεν είχε γράψει κάποιο βιβλίο τότε, αλλά ούτε και αργότερα κυκλοφόρησε κανένα. Εκείνα τα χρόνια μερικοί φροντιστές δεν έγραφαν βιβλία για να μην τους κλέβουν οι ανταγωνιστές τις ασκήσεις, υπήρχε και μια τέτοια λογική. Στο τμήμα των επιλέκτων, ο Μάριος Γεωργάκης πήγαινε έχοντας τις προσωπικές του σημειώσεις σε διαφάνειες, σε κόλλες γραμμένες με ραπιδογράφους, τις οποίες δεν μοίραζε στους μαθητές. Στο μάθημα έβαζε πχ. μια άσκηση Γεωμετρίας στον πίνακα για να την λύσουν οι μαθητές, προσπαθούσαν αυτοί και τριγυρνώντας στα θρανία έβλεπε τι είχαν κάνει και τους βοηθούσε αναλόγως. Αν την έλυναν τελικά, ο μαθητής που έκανε την καλύτερη λύση, την έγραφε στον πίνακα και την αντέγραφαν οι υπόλοιποι στα τετράδιά τους, επειδή δεν είχαν βιβλία, για να έχουν να διαβάσουν για τις εξετάσεις τις λύσεις αυτών αλλά και να συνηθίσουν στο πως πρέπει να γράφονται σωστά οι λύσεις. Στην περίπτωση που δεν την έλυναν, όπως είναι λογικό, την έλυνε ο καθηγητής στον πίνακα και την αντέγραφαν οι μαθητές. 
Τα παρακάτω σκαναριμένα τετράδια ανήκουν στον υποψήφιο τότε Γιώργο Μένεγα και μετέπειτα Τοπογράφο Μηχανικό τα οποία φύλαξε ως τις μέρες μας. Είναι ένα τετράδιο Γεωμετρικών Τόπων, ένα Γεωμετρικών Κατασκευών και ένα Στερεομετρίας.Δεν είναι όσες ασκήσεις έκαναν στο μάθημα, γιατί τους έβαζαν κι άλλες ασκήσεις για το σπίτι τις οποίες κοίταζαν την επόμενη φορά όσες δεν έλυσαν, παρά όσες ασκήσεις ήταν καλές και πρέπει να είχαν σωστά γραμμένες στα τετράδιά τους για να διαβάσουν για τις εξετάσεις. Αξίζει να χαζέψετε τα όμορφα σχήματα στο Τετράδιο της Στερεομετρίας και θα φαίνεται λογική η επιλογή του συγκεκριμένου σε σχολή του Πολυτεχνείου που έχει σημασία το σχέδιο.  
Όσα καλά λόγια και να λέγονται για διάφορους Μαθηματικούς, αυτό που μένει στους επόμενους είναι ο,τι αφήνουν πίσω τους και αν δεν έγραψαν ένα βιβλίο τότε η μόνη ελπίδα να δούμε τι έκαναν ή πόσο καλοί ήταν και να μην πάει χαμένη η γνώση τους είναι σκανάροντας ένα τετράδιο τους ή των ίδιων των καθηγητών ή των μαθητών αυτών την εποχή που ηταν στις δόξες τους, τότε που ζωγράφιζαν στον πίνακα. Τετράδια από παλιά μαθήματα Γεωμετρίας συγκεντρώνονται κυρίως στην δική τους καρτέλα τετράδια Γεωμετρίας. Επειδή τα συγκεκριμένα τετράδια είναι ο,τι πιο κοντά διασώθηκε σε βιβλίο από τον Γεωμέτρη Μάριο Γεωργάκη, γίνεται μια εξαίρεση και ανεβαίνουν και στην Κιβωτό των Εργασιών της Γεωμετρίας.


Ευχαριστώ τον Γιώργο Μένεγα για τον δανεισμό των τετραδιών του
ώστε να γνωρίσουμε και οι νεώτεροι, άλλης γενιάς, τετράδια Γεωμετρίας από τον πίνακα τότε
από έναν καλό για την εποχή του Γεωμέτρη που δεν έγραψε ούτε ένα βιβλίο.

                                                       Κατασκευές                                                      Τόποι

https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpcUVFYTN6U1JDSUE/view?usp=sharing

 Στερεομετρία

https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpdkc3My1HLUg0ekk/view?usp=sharing


Ευπρόσδεκτά είναι οποιαδήποτε τετράδια Γεωμετρίας από οποιονδήποτε μεγάλο Γεωμέτρη της εποχής πριν το 1980, είτε τα σκανάρει κάποιος και μου τα στέλνει, είτε επικοινωνεί μαζί μου στο parmenides51 παπάκι gmail.com για να τα δανειστώ και να τα σκανάρω ο ίδιος, προκειμένου να διασωθεί κάτι ακόμα.

4 σχόλια:

  1. Μπράβο...πολύ έξυπνη ιδέα η δημοσίευση αυτών των τετραδίων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίστευτη η συγκίνηση για τους παλαιότερους της δημοσίευσής σου Συνάδελφε. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΗΓΑΙΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΩΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΑΦΙΔΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΙΔΙΚΟ ΓΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΚΙ ΚΑΠΟΙΟ ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ad58@otenet.gr νικος καλοκαιρινος nikos kalokairinos facebook

    ΑπάντησηΔιαγραφή